Vježbanjem i pravilnim disanjem do zdrave kičme

0

Rijetki među nama nisu barem jednom u životu iskusili bolove u leđima koji su jedan od najčešćih razloga za odlazak ljekaru i izostajanje s posla.
Bez obzira radi li se o trncima, osjećaju ukočenosti, boli pri ustajanju iz kreveta, ukočenom vratu ili jakim bolovima u određenim područjima koje niti tablete ne uspijevaju smanjiti, bolovi u leđima mogu bitno smanjiti radnu sposobnost i kvalitetu života.
Stručnjaci naglašavaju kako zbog bolova u leđima pacijenti pate od poremećaja sna, svaka četvrta osoba odustaje od vožnje automobila, gotovo četvrtina ima poremećene odnose s porodicom i prijateljima, a više od 40 posto osoba koje pate od bolova u leđima ima poremećen spolni život.
Brojni stručnjaci smatraju kako je epidemija bolova u leđima u razvijenim zemljama posljedica toga što čovjek danas gotovo sve svoje dnevne djelatnosti obavlja sjedeći.
Kičma  je osovina tijela, centar iz kojeg započinju svi naši pokreti, glavni oslonac trupa nužan za pokretanje, potporu gornjeg trupa i glave, stabilizaciju zdjelice, stav tijela i zaštitu osjetljivih struktura kičmene  moždine. Najvažniji sustav zaštite kičme su mišići koji omogućavaju pokrete kičme i cijelog tijela.

Pravila ponašanja

O kičmi ozbiljnije razmišljamo tek kada počnemo osjećati probleme, a oni se pojavljuju prije ili kasnije budući da na kičmu utičemo svakodnevnim ponašanjem, pogotovo u današnje vijeme kada se manje krećemo, većinu vremena provodimo u automobilu, pred računarom i televizorom, pod stresom smo, mnogi od nas imaju prekomjernu tjelesnu težinu…
Probleme s kičmom možemo izbjeći uz neka jednostavna pravila: odgovarajućim držanjem tijela, umjerenom redovitom tjelesnom aktivnošću, jačanjem mišića, trebali bismo paziti da pri obavljanju poslova koristimo zaštitne položaje za kičmu, izbjegavati dugo sjedenje, neumjeren težak fizički rad, trebali bi regulirati tjelesnu težinu, nositi odgovarajuću obuću, korigirati spuštena stopala…
Kod djece bi od najranijeg djetinjstva trebalo razvijati kulturu bavljenja sportom i pratiti razvoj deformacija sistema za kretanje, na taj se način mogu spriječiti mnoge neželjene posljedice.
I pravilno disanje pomaže da održimo kičmuu, jer su mišići koji omogućuju disanje odgovorni i za pravilno držanje. Vježbe disanja koje se praktikujuu u jogi, pilatesu, nekim borbenim vještinama i tehnikama pjevanja mogu osnažiti te mišiće i učiniti ih fleksibilnijima. Treba pripaziti i na prehranu i piti dovoljno vode.

Dovoljnim unosom bjelančevina povećava se mišićna masa, a konzumiranje dovoljnih količina vode pridonijet će zdravlju diskova među kralješcima i drugim organima povezanim s leđima.

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget