VISOK KRVNI PRITISAK I ISHRANA

0

Povišeni krvni pritisak  može se kontrolisati i održavati unutar normalnih vrijednosti sintetskim lijekovima koji se svakodnevno uzimaju, međutim brojni su dokazi da promjenom načina života, uvođenjem umjerene tjelesne aktivnosti i vođenjem brige o prehrani dolazi do normaliziranja krvnog pritiska. Postoje namirnice koje imaju farmakoterapijska svojstva i u svom sastavu sadrže tvari koje direktno snižavaju krvni pritisak. Jedna od najpoznatijih namirnica je celer.

Celer sadrži 3-n-butil-ftalid, tvar koja daje aromu celeru, ali između ostalog i uspješno snižava krvni pritisak. Uvođenjem korijena, stabljike i lista celera u svakodnevnu prehranu uvidjet će se vrlo brzo pozitivan efekt koji ta biljka ima na snižavanje i normaliziranje krvnog pritiska  u osoba kod kojih je on povišen.

Pojedine bi se osobe mogle upitati o tome je li celer doista zdrav za one koji imaju povišeni krvni pritisak, jer  između ostalog, celer sadrži i mineral natrij, za koji se zna da kod nekih pojedinaca povisuje krvni pritisak. Međutim, iako celer u usporedbi s drugim povrćem sadrži natrij, jedna stabljika prosječne veličine daje nekih 35 mg natrija. Ako bismo za sniženje pritiska  trebali pojesti dvije stabljike celera dnevno, dobili bismo time oko 70 mg natrija, što predstavlja vrlo malu količinu natrija u cjelokupnoj dnevnoj prehrani.

Štaviše, pojedina ispitivanja dokazala su da je kod velikog broja ljudi porast i povišene vrijednosti krvnog pritiska posljedica sasvim drugih uzročnika  od samog unosa natrija putem prehrane. To je područje danas predmet brojnih istraživanja i svakim se danom spoznaju nove činjenice u vezi povezanosti povišenog krvnog pritiska  sa dnevnim unosom natrija.

Nadalje, poznato je i to da što se više u naš organizam unosi vitamin C, pritisak  postaje niži. Stoga se kod osoba sklonih obolijevanju od povišenog krvnog pritiska preporučuje  korištenje svježeg voća i povrća.

Od začina, poznat je efekt koji bijeli luk  ima na smanjenje krvnog pritiska  te se bijeli luk u svom svježem ili kuhanom obliku, ili pak u obliku kapsula, preporučuje  u svakodnevnoj prehrani osoba sklonih obolijevanju od povišenog krvnog pritiska.

Uz to preporučuje  se uvođenje u prehranu masne ribe, bogate omega-3-masnim kiselinama, a važno je istaknuti da se može konzumirati i konzervisana riba. Stoga treba jesti skuše, inčune, sardine i tunu, svježe ili konzervirane, dva do tri puta sedmično kako bi se krvni pritisak održavao u granicama normale.

Namirnice bogate kalcijem isto tako povoljno djeluju na krvni pritisak, pa se mlijeko i mliječni proizvodi preporučuju u svakodnevnoj prehrani. Uz njih preporučuje  se i upotreba namirnica bogatih kalijem, poput paradajza i banana.

O uticaju kafe se mnogo raspravlja, ali zasigurno se zna da kafa ne djeluje izrazito negativno na povišenje krvnog pritiska  kako se nekada mislilo. Jedna do dvije šoljice dnevno ne bi trebale štetiti, dok se alkohol smatra uzročnikom povišenja pritiska  i ne preporučuje se.

 

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget