Proljetni grip: 10 namirnica koje trebate jesti

0

Sezona zimskog gripa lagano je iza nas, međutim, dolaskom proljeća postoji i velika vjerovatnoća da opet “zakačite” virus. S obzirom na vremenske (ne)prilike, to uopšte nije čudno ili nemoguće. Redovno perete ruke, boravite na otvorenom, pijete dosta tečnosti, ali to i dalje nije dovoljno. Kako biste poboljšali imunitet i spriječili razvoj proljetnog gripa, konzumirajte sljedeće namirnice.

Obrano mlijeko
Veliki broj ljudi ima nedostatak D vitamina, kojeg u izobilju možete pronaći u obranom mlijeku. Kada je nivo ovog vitamina nizak, bijela krvna zrnca ne mogu da efikasno reaguju i da vas odbrane od infekcija. Pored obranog mlijeka, bogati izvori D vitamina su i svježi sok od narandže, jogurt, žumanca i divlji losos.

Crvena paprika
Kada pomislite na vitamin C, prvo što vam padne na pamet su citrusi, zar ne? Oni zaista jesu odličan izvor ovog vitamina, ali, iznenađenje – crvena paprika sadrži skoro tri puta više vitamina C od narandže. Zapravo, samo pola paprike dnevno zadovoljiće preporučene količine ovog vitamina (75 mg).

Čaj
Kako biste poboljšali odbranu vašeg organizma protiv infekcija, budite se uz šolju toplog čaja. Istraživanja pokazuju da ćelije imunog sistema osoba koje piju čaj odgovaraju na bakterije pet puta brže od osoba koje piju samo kafu.

Jogurt
Probiotici, zdrave bakterije u jogurtu, povezuju se sa jačanjem imunološkog sistema i nižim rizikom od oboljenja desni pa čak i pojedinih vrsta raka.

Kozji sir
Ovaj kremasti namaz sadrži bakar, koji je veoma bitan za vaš imunološki sistem. Pored toga, kozji sir ne sadrži puno kalorija (30 grama sira sadrži 76 kalorija i 4 grama zasićenih masti) pa nema bojazni da ćete se udebljati.

Borovnice
Sve vrste bobičastog voća su odlične, a posebno mjesto zauzimaju borovnice. One sadrže najviši nivo atioksidanata u odnosu na sve druge vrste voća. Pored toga, vitamin C kojeg one sadrže u izobilju pomaže vam da eliminišete efekte stresa smanjenjem nivoa slobodnih radikala i poboljšanjem vašeg imunološkog sistema.

Sjemenke bundeve
Ova ukusna grickalica sadrži cink, mineral koji poboljšava imunološki sistem tako što sprečava razmnožavanje virusa. Istraživanja pokazuju da sjemenke bundeve smanjuju i trajanje simptoma prehlade i gripa. Ipak, imajte na umu da previše cinka može da “potisne” imunološki sistem pa se držite preporučene dnevne doze: za žene ona iznosi 8 mg, a za muškarce 11 mg. 30 grama sjemenki bundeve sadrži oko dva grama cinka (142 sjemenke).

Gljive
Već vam je poznato da je za dobro zdravlje potrebno svakodnevno konzumirati određene količine voća i povrća, ali kad je riječ o odbrani od klica, gljive imaju prednost. Istraživanja pokazuju da one imaju antiviralna i antibakterijska svojstva. Bilo koja vrsta je od pomoći, ali ako i dalje tražite izvore vitamina D, šampinjoni su pravi izbor.

Brokula
Često je zovu i kraljicom povrća, a ona to zaista i jeste. Istraživanja pokazuju da njena prirodna jedinjenja pomažu organizmu da se odbrani od infekcija.

Tjestenina
Ako ste na dijeti, vjerovatno lišavate organizam ugljenih hidrata. Međutim, vi se istovremeno lišavate i vitalnih hranjivih sastojaka, kao što su cink i željezo, a koji vam pomažu da održite imunitet i energiju. Zdravi izbor koji sadrži obje hranjive materije: integralna tjestenina. Savršen izgovor da uživate u omiljenom italijanskom jelu!

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget