Osam ukusnih načina da jedemo zdrave sjemenke

0

Sjemenke sadrže obilje vitamina i minerala, poput cinka, vitamina E, esencijalnih omega-kiselina i biljnih proteina, kao i vlakna. Redovita konzumacija sjemenki može pomoći očuvanju dobrog zdravlja i prevenirati nastanak krvožilnih bolesti, te pomoći da naša koža bude pravilno nahranjena i hidratizirana iznutra.

Naši preci su tokom zime pekli ili jeli sirove sjemenke bundeve kao grickalice, a sjemenke poput susama koristili prilikom pravljenja deserta poput orašnica. Sjemenke su zdravi snek, koji neće naštetiti našem zdravlju (poput čipsa i drugih prženih i presoljenih grickalica). Nažalost, danas, mnogi ljudi zanemaruju sjemenke u prehrani i ne unose ih u dovoljnoj količini.

Donosimo vam osam jednostavnih i ukusnih načina kojima možete povećati unos sjemenki u prehrani, čak i ako ih ne volite, budući da ih gotovo nećete ni primijetiti na vašem tanjiru.

Dekorirajte sjemenkama hljeb i peciva

Hljeb  i peciva u pekarama često izgledaju neodoljivo, s malo propečenih sjemenki. Isto možete primijeniti i vi u vašoj kuhinji, kada pripremate domaći hljeb i peciva (poput kiflica, lepina i uštipaka).

Osim što će izgledati “kao iz pekarnice” domaći hljeb i peciva bit će i zdraviji. Sjemenkama bundeve možete dekorirati i kolače i druge deserte.

2. Poslužite sjemenke kao snek tokom gledanja televizije

U večernjim satima, tokom gledanja televizije, servirajte sjemenke i orašaste plodove (poput badema i oraha), kao zdravi snek za cijelu porodicu. Nećete ni primijetiti tokom gledanja omiljene TV-serije ili emisije da se posudica sa sjemenkama – ispraznila.

3. Dodajte sjemenke u sendviče

Prilikom pravljenja sendviča, ubacite i kašiku sjemenki susama ili lana u njih. Osim okusa, dodat ćete malo zdravih minerala i zdravih omega-kiselina u vaš sendvič.

Još više zdravstvenih dobrobiti dobit ćete ukoliko u sendviče dodate samljevene sjemenke, budući da se one lakše probavljaju, što povećava apsorpciju vitamina i minerala.

4. Jedite sjemenke s jogurtom

Bilo da volite voćni jogurt ili obični, dodajte kašičicu mljevenih ili cijelih sjemenki u vaš jogurt. Ukoliko pomiješate jogurt s malo tahina (namaza od susamovih sjemenki) dobit ćete fantastičan dresing za salatu.

5. Sjemenkama dekorirajte salate

Sjemenke su prelijepa dekoracija na salatama, a uz primamne salate ujedno ćete tokom jela “pojesti” i njihove hranjive sastojke.

  1. Jedite tahin

Tahin osim što je bogat izvor omega-3 kiselina, jedan je od najboljih biljnih izvora kalcija, tako da, ako ste vegan, ovaj namaz (ili barem susam) biste trebali jesti svakodnevno.

Tahin možete koristiti kao biljni namaz, kao dresing za salatu, te kao umak. Najukusniji način za konzumiranje tahina je da napravite humus (namaz od kuhane bleblebija (slanutka) i tahina).

  1. Pomiješajtesjemenke crnog kimas medom

Ljekovitost sjemenki crnog kima(čurokota)  spominje se u Bibiliji, kao i u Kur’anu, gdje je zabilježena izjava proroka Muhameda da je “crni kim lijek za sve, osim smrti”.

Ove super-zdrave sjemenke su poprilično gorkog okusa, kojega možete neutralizirati ako ih pomiješate s malo meda.

  1. Dodajte sjemenke u musli za doručak

Mljevene ili cijele sjemenke možete dodati u mješavinu žitarica za doručak te obogatiti svoj jutarnji obrok obiljem vitamina, zdravih masnoća i vlakana.

 

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget