Muči li vas PMS, depresija, nervoza, primjenite ovaj način ishrane

0

Izbor hrane često je određen trenutnim emocionalnim stanjem, ali sudeći prema istraživanjima, upravo se emocije mogu mijenjati (i liječiti) pravilnim odabirom namirnica.

Brojne studije ukazale su na korisno dejstvo unošenja omega-3 višestruko nezasićenih masnih kiselina, a poznato je čokolada i banana popravljaju raspoloženje, pogotvo za vrijeme pms-a.

Prema riječima nutricionista, sve namirnice koje podstiču lučenje endorfina, utiču povoljno na raspoloženje.

Čokolada, papričica i biber najbolje podstiču lučenje endorfina, dok su za serotonin posebno dobre ćuretina i piletina. Najbolji izvor magnezijuma, koji utiče na centralni nervni sistem, su sve vrste koštunjavog voća.

Ukoliko želite miran san svakako bi valjalo konzumirati namirnice bogate magnezijumom.

Jedna od boljih kombinacija za večeru bila bi salata od bebi špinata, lososa i oraha.

Losos je jedna od kvalitetnijih riba koju je poželjno konzumirati bar jednom nedjeljno, a prema riječima ljekara upravo ova namirnica mogla bi da vam pomogne da se izborite sa anksioznošću, jer redovno konzumiranje omega-3 masnih kiselina sprečava depresiju.

POD STRESOM STE – ČOKOLADA

Poznato je da čokolada smanjuje lučenje hormona stresa, a potpomaže stvaranje serotonina, koji je zaslužan za dobro raspoloženje. Ljekari i nutricionisi inače preporučuju jednu štanglica crne čokolade dnevno. Ova količina ukusnog slatkiša brzo će vam  popraviti raspoloženje, ali i vratiti energiju.

UMORNI STE – ŠPINAT

Ukoliko osjećate hronični umor, u svoju ishranu bi trebalo da uvrstite lisnato zeleno povrće, pogotovo špinat koji je veoma bogat antioksidansima, mineralima i vitaminima.

Ovo čudesno povrće obiluje gvožđem i dokazano utiče na krvnu sliku i liječi anemiju.

Također, špinat čisti krv, pomaže u prevenciji raka debelog crijeva i smanjuje rizik od malignih oboljenja.

NERVOZNI STE? – KIKIRIKI

Nutricionisti rado preporučuju kikiriki u borbi protiv depresije i nervoze. Ova neodoljiva grickalica obiluje nezasićenim masnim kiselinama, mineralima, vitaminima: E, B3…folnom kiselinom, cinkom i magnezijumom. Ljekari savetuju da jednom nedjeljno pojedete šaku kikirikija za užinu ili se počastite parčetom putera od kikirikija za doručak.

ANKSIOZNI STE? –LOSOS

Ova čudotvorna riba obiluje omega-3 masnim kiselinama, dokazano ublažava depresiju, anksioznost i tugu. Poseban oblik ove masne kiseline, koji najbolje utiče na rasploženje, nalazi se u lososu, sardinama i skuši.

LJUTI STE? – ZELENI ČAJ

Ova starokineska blagodet pokazala je odlično antikancerogene dejstvo, ali također sprečava nastanak srčanih oboljenja i snižava nivo holesterola u krvi. Zeleni čaj dokazano utiče na smanjenje hormona stresa i poboljšava raspoloženje.

TUŽNI STE? – NEMASNO MLIJEKO

Zahvaljujući vitaminu D, mlijeko bi moglo da vas izvuče iz lošeg raspoloženja. Prema riječima nutricionista upravo ovaj vitamin utiče na stvaranje serotonina i stabilizuje raspoloženje. Ukoliko imate problem sa nesanicom, odlučite se za šolju toplog mlijeka sa kašičicom meda.

MUČI VAS PMS? – JAJA

Ova sjajna namirnica ne samo da smanjuje rizik od raka dojke, već uspješno ublažava simptome PMS-a. Jaja su bogata proteinima i gvožđem, a malo kalorija čime se kvalifikuju za jedan od boljih opcija za doručak. Ako vas muče simptomi PMS-a odlučite se za salatu od jaja, špinata i zelene salate.

5

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget