Ilidža: Mladi su pokretačka snaga ove zemlje a ne predizborni adut

0

U Sarajevu je jučer održana četvrta za redom Burch olimpijada naučnih projekata na kojoj je preko

200 učenika srednjih škola iz Bosne i Hercegovine predstavilo 105 projekata u kategorijama okoliš,

inžinjering, imam ideju, web dizajn, te ove godine specijalnu kategoriju kratki film sa pet projekata.

Mladi iz Sarajeva, Gradiške, Tuzle, Mostara, Bihaća, Lukavca i drugih gradova pokazali su da ukoliko

im se pruži prava prilika oni će je zgrabiti. Ovoga puta svi učesnici imali su priliku osvojiti novčane

nagrade u vrijednosti od 600, 400 i 200 KM, stipendije za studij, ali i novčane nagrade za mentore koji

su dio svog vremena posvetili savjetovanju za izradu naučnih projekata.

Cilj ovogodišnjeg sajma bio je podstaći mlade ljude da razmišljaju o problemima u svojoj

mikrosredini – te korištenjem dostupnih resursa ponude ideje i rješenja iz vlastite perspektive. Ovom

cilju odgovorili su svi projekti, a članovi stručnog žirija, koji su imali veoma težak zadatak evaluacije,

kazali su da su pozitivno iznenađeni znanjem i entuzijazmom srednjoškolaca.

Završna ceremonija zaključena je dodjelom nagrada, a da smisao ove olimpijade nije samo u

nagradama govori u prilog i činjenica da škole svake godine učestvuju sa sve više projekata. Tako je

Elektrotehnička škola iz Tuzle u 2011 godini učestvovala sa jednim a ove godine sa 17 projekata.

Mentori iz ove škole kažu da olimpijada učenicima nudi jedinstvena iskustva, jer ih podstiče da se

dodatno trude i rade, na časovima ali i na raspustu. Na ovaj način, oni stiču nova znanja, istražuju,

stiču nove vještine, upoznaju svoje kolege i tako dobijaju još veću motivaciju. Finansijske nagrade

koje se nude dodatno ih stimulišu, kao i stipendije koje bi im doprinijele u daljem ličnom razvoju.

Autori projekta „Ligtify“, Ademir Beširović i Eldar Imamović iz Elektrotehničke škole Tuzla, ističu kako

su svoj projekat radili tokom godinu dana,a uložili su oko 350 KM. Neke od dijelova dobili su od

mentora Muamera Halilovića, a neke su morali kupiti sami, no poenta nije samo u ulaganju i nagradi

organizatora. Ova dva srednjoškolca, počevši od prvobitne ideje, u procesu izrade projekta naučili su

da programiraju, te uz projekat krenuli da se usavršavaju u ovom poslu, iako im to nije primarno

zanimanje. Na samom kraju razgovora kažu kako novčana nagrada jeste bitna, ali i sam proces

usvajanja novih vještina doprinio je mnogo i ponudio im nove mogućnosti i u školovanju i

samostalnom usavršavanju.

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget