Hondromalacija patele (trkačko koljeno) – uzroci, simptomi i liječenje

0

Hondromalacija patele, odnosno trkačko koljeno, je bol koja se javlja s vanjske strane koljena. Najčešće se javlja kod sportaša, odnosno onih koji se aktivno bave trčanjem ili su se tek počeli njime baviti.

Hondromalacija patele je široka nekoliko centimetara i proteže se po vanjskoj strani natkoljenice, a nerijetko uzrokuje bol prilikom trčanja ili hodanja.

Uzroci hondromalacije patele

Još uvijek ne postoje istraživanja koja bi odredila tačan uzrok hondromalacije patele, no često je ona povezana s ponavljajućim stresom (pritiskom) na zglobove ili s ozljedama.

Kao uzroci ovakvog tipa ozljede navode se i razlika u dužini nogu, hodanje u istrošenim ili neadekvatnim tenisicama, spušteno stopalo, a najčešće trčanje, odnosno preveliki napor na koljena.

Onima koji se aktivno bave trčanjem svakako preporučujemo adekvatnu obuću za trčanje i dobro istezanje prije i poslije trčanja, a početnicima za početak samo brzo hodanje, kako ne bi došlo do oštećenja zglobova.

Simptomi hondromalacije patele

Hondromalaciju patele najčešće karakterizira bol i osjećaj propadanja u koljenu. Bol se najčešće javlja s vanjske strane koljena, no može se manifestirati na bilo kojem djelu vanjske strane noge.

Liječenje hondromalacije patele

Liječenje hondromalacije patele uključuje odmor od fizičkih aktivnosti, a ako je potrebno, liječnici preporučuju i lijekove za ublažavanje boli. Rijetko se za ovakav tip oštećenja preporučuju hirurške metode, no ukoliko osjetite bol u koljenu svakako kontaktirajte liječnika kako bi vas uputio na najbolje moguće liječenje.

Liječnici najčešće preporučuju:

  • odmor od fizičkih aktivnosti
  • istezanje usmjereno na donji dio leđa i mišiće natkoljenice i potkoljenice
  • ciljane vježbe kako bi se preveniralo od budućih ozljeda
  • vježbe snage koje su usmjerene na donji dio leđa
  • postepeno vraćanje obavljanju fizičkih aktivnosti

Prevencija

Prevencija od hondromalacije patele uključuje:

  • održavanje snage donjeg dijela tijela
  • gubljenje viška kilograma koji nerijetko utječe na preveliki napor na koljena
  • istezanje prije i poslije vježbanja
  • izbjegavanje naglih promjena u intenzitetu vježbanja

 

Share.

About Author

Leave A Reply


Get Widget